בדיקת שמיעה לילדים

תוכן עניינים

ירידה בשמיעה מתקשרת בדרך כלל להזדקנות ובלאי של הגוף, אולם מכון שמיעה לילדים יכול לאתר גם לקויות שמיעה מולדות. חשוב מאוד לערוך לילד בדיקת שמיעה בכל חשש ללקות מולדת או ירידה בשמיעה. אם אתם חווים ירידה בשמיעה אצל הילד אל תמתינו ואל תהססו, משום שההשלכות עלולות להיות קשה ולפגוע בו. סאונד מכשירי שמיעה הוא אחד מהמכונים המובילים בארץ לבדיקות שמיעה לילדים. המכון מציע מבחר סוגי בדיקות, מכשירי שמיעה ואבזור נלווה.

אילו בדיקות מבצע מכון שמיעה לילדים?

* בדיקת VDL, המיועדת לתינוקות רכים בני 3-4 חודשים. מכון שמיעה לילדים בוחן בבדיקה זו את התגובתיות של התינוק לצלילים שונים, שירים, אמירת שמות, קולות של בעלי חיים וכדומה.
* בדיקת VRA, המיועדת לתינוקות בגילאי חצי שנה ומעלה. במהלך הבדיקה מושמעים צלילים מרמקולים שונים ובודקים להיכן מסובב התינוק את ראשו. בכל פעם שהוא מסובב את הראש למקום הנכון, הוא זוכה לחיזוק חיובי למשל נדלקת קופסה עם בובה. כך יוצרים אצלו התניה על-מנת שימשיך לסובב את הראש למקור הקול.
* בדיקת Play Audiometry – בדיקה המיועדת לפעוטות וילדים המסוגלים לשתף פעולה ולעקוב אחרי הוראות בסיסיות. למשל: להוסיף קובייה למגדל בכל פעם שהם שומעים סאונד.
* בדיקות עם תמונות וחפצים – מיועדות גם הן לילדים בגילים שמסוגלים לשתף פעולה עם הבודק, למשל הצבעה על תמונה המראה את החפץ אותו אומר הבודק ברמקול.

אולי יעניין אותך גם...

ליצירת קשר או תיאום בדיקה בביתך

חדש! שירות בדיקה ע״י קלינאי תקשורת בביתכם ופריסה בכל הארץ!

לתחילת שיחה
לשיחת וואטסאפ >>
היי, כאן מכון השמיעה הישראלי. אנחנו נשמח לעמוד לשירותכם לכל שאלה או בקשה שתהיה, תרגישו בנוח לדבר איתנו :)
דילוג לתוכן